Porträtt

Jag gillar att bli fotograferad. Inte minst för att lönen brukar vara riktigt bra i förhållande till arbetsinsatsen. Och, om jag får säga det själv, så brukar jag bli riktigt bra på bild. Men så har jag ju fått träna rätt mycket också, när matte tar fram kameran så tar hon lätt 100 bilder. Sen sitter hon och suckar när hon ska försöka välja vilka bilder som är bäst, vilka som ska slängas respektive behållas medan husse bara skakar på huvudet. Nu har i alla fall även Bamses Bollar upptäckt att jag blir bra på bild, så de har låtit en riktig konstnär, Yvonne Ohlsson Söderholm, måla av ett av mattes foton. (Fast jag förstår inte riktigt hur de tänkte när de valde ett foto där Spejja och Alice också är med.) Nåja, tavlan blev jättefin och nu hänger den inramad på hedersplats i husets bästa rum, vårt träningsrum. Och så kan alla som vill köpa grejer med oss på, för vem vill inte ha hela huset fullt med prylar med pumi-motiv i största allmänhet och mej i synnerhet? Tror att jag ska ge bort en hel del julklappar i år.

IMG_0246

 

Lämna en kommentar